Dice poker i The Witcher.

Dice poker er et vanedannende spill spilt over hele kontinentet, og det er veldig popul rt i Temeria. Hvis du er god nok, er det en fin mate a tjene penger pa.

Etter a ha funnet en startboks av terninger, far Geralt soket A Game of Dice. Motstandere kan bli funnet vidt og vidt som det ser ut som leiesoldater tok det med dem til de ypperste rekkevidder av kongedommene da de spredte seg etter krigen. En smart witcher kan finansiere mange sma statister med utbyttet av noen fa spill.

Grunnleggende Rediger.

Hver spiller bruker et sett med fem terninger. Innsatsnivaer er basert pa spillernes opplevelse. Malet med spillet er a rulle den sterkeste handen i to av tre hender. Sett innsatsen din og venstre-klikk «roll terning». Velg om du vil oke innsatsen. Velg hvilken terning du onsker a veksle. Spilleren med hoyest rangerte hand vinner.

Rangering av Hands Edit.

Fra lavest til hoyest:

Ingenting – fem mismatched terninger danner ingen sekvens lenger enn fire. Par – to terninger som viser samme verdi. To par – to par terninger, som hver viser samme verdi. Tre-of-a-Kind – tre terninger som viser samme verdi. Fem High Straight – terninger som viser verdier fra 1 til 5, inkludert. Six High Straight – terning viser verdier fra 2 til 6, inkludert. Full House – Par av en verdi og Three-of-a-Kind av en annen. Fire-of-a-Kind – fire terninger som viser samme verdi. Fem-of-a-Kind – alle fem terningene viser samme verdi.

Spiller Dice Poker Edit.

Hvert spill har to runder og hver runde har to ruller. Geralt starter alltid. Mellom runder kan hver spiller som har rad til a oke innsatsen en gang. Etter at Geralt har truffet denne beslutningen, kan motstanderen overgi, akseptere eller heve (re-raise); overgivelse effektivt mister runden. Hvis (etter begge re-roll-beslutninger) begge hender matcher, har den hoyeste ansiktsverdien forrang: f.eks. hvis du har et par 3s og motstanderen din har et par 4s, mister du. ‘Extra’ terning (i tilfelle par eller tre- / fire-of-a-kind) vurderes kun hvis matchende hender er identiske: f.eks. hvis hver spiller har fire 6s, din femte do er en 3 og motstanderen din er en 1 du vinner. Hvis begge spillerne slutter med alle fem terningene som matcher, er det uavgjort; dette gir en ny sjanse til a heve innsatsene og re-roll, og selv om det er sjelden, kan det skje mer enn en gang per spill, og dra den ut til den ene handen overgar den andre.

Ordliste oppforing Rediger.

Notater Rediger.

AI spillere i spillet har blitt betydelig forbedret i Enhanced Edition av spillet. Tidligere ville de ofte gjore absurde feil, spesielt nybegynnere. Dette har blitt lost. A spille konservativt fungerer ikke lenger like palitelig som i det opprinnelige spillet, men det er fortsatt en tilstrekkelig strategi, dvs. bare kast terningene som ikke er del av et par eller tre-of-a-kind for ditt andre kast og rull dem alltid terning. Men hei, det er et spill med sjanse, ingenting er tryggt. I den forbedrede utgaven er tre eller fire av en slags ruller fortsatt mye mer vanlig enn i virkeligheten. En popul r strategi for a vinne disse kampene er a alltid kaste bort det andre paret nar to par rulles fordi det er relativt vanlig a fa tre eller en slags. Bruken av quicksave-nokkelen (F5) for du starter kampen, lar deg samle gevinster ved a alltid satse maksimalt og trykke pa quickload-tasten (F9) hvis du mister en kamp. Dette kan v re et «sjansespill» i teorien, men i virkeligheten er noen spillere iboende «heldigere» enn andre, inkludert deg selv. Hva dette betyr er at nar Geralt gar videre til stadig mer avanserte spillere, er systemet som beregner terningsverdiene modifisert for a favorisere NPC, med NPC som har storre sannsynlighet for a fa en bedre hand enn spilleren. Pa hoyere nivaer kan dette v re spesielt frustrerende, da Gerts motstander enkelt gir gode hender med hvert kast nar han selv har problemer med a fa tre-of-a-kind. Det faktum at Geralt alltid ruller forst gir ham en automatisk ulempe fordi bare NPC har den luksusen a vite hva han ma sla pa den andre rullen. Sa hvis NPC har en hoyere hand etter kaste, vil han bare kaste terningen han ikke trenger. Alas, bare NPC kan re-raise en innsats. Dette skjer nar f.eks. Geralt har et par fours og motstanderen har tre fours. Na, selv om Geralt var i stand til a rulle ytterligere fire, ville han bare trekke seg. AI forstar dette, og re-reiser. Siden du er i dette for a vinne, er det vanligvis bortkastet tid for ikke a satse pa maksimum antall orenser pa et hvilket som helst tidspunkt i terningpokerspillet. Skulle du miste, ma du bare laste om spillet. Den innledende innsatsen ser ut til a bestemme spillets generelle «flaks«. En lav forste innsats dramatisk forbedrer sjansene for at du vil sla motstanderen din. Dette er ubekreftet matematisk, men har blitt observert anekdotisk mange ganger. (Dette er like n r a bli bekreftet som det er mulig uten empiriske bevis, etter a ha spilt tjue pokerturneringer, ti hvor den forste innsatsen var storst mulig, og ti hvor den var den laveste, snakker statistikken for seg selv: Av de Ti forste spill, atte gikk tapt og bare to vant. De resterende ti (hvor den forste innsatsen var den minste), resulterte i ni seire og bare ett tap. Dessuten ser sjansen for a fa en forste kombinasjon av matchende terninger til a forbedre drastisk nar du velger den mindre innsatsen. Naturligvis garanterer dette ikke en seier, som nevnt ovenfor, er spillet fortsatt om en tilfeldighet, men dette lille trikset ser ut til a forbedre sjansene for okonomisk gevinst. Dette ble testet pa Enhanced edition av ‘The Witcher’.)

Spiller Odds Edit.

Start din forste kamp med laveste ante og satse konservativt. Hvis du vinner, avslutte her. Ellers, opp ante og spill igjen, satse mer aggressivt. Gjenta igjen om nodvendig. Hvis du fortsatt ikke har vunnet etter tre forsok, ma du studere oddsen! Med denne metoden, forutsatt at du kan vinne halvparten av kampene dine, vil du vanligvis komme unna med minst en liten pengepenger. Sjansen for a tape tre kamper pa rad er 12,5% hvis du er jevnt matchet.

Her er oddsene som ruller fem rettferdige sekssidige terninger:

Five of a Kind = 0,08% Fire of a Kind = 1,93% Fullt hus = 3,86% Rett = 3,09% Tre med en type = 15,43% To par = 23,15% Et par = 46,30% Ingenting = 6,17%

Hvis handen din er verre enn motstanderen din, ring. Hvis det er mye verre og motstanderen reiser, brett, med mindre det er den tredje handen; Pa den tiden er potten vanligvis rik nok til at det er verdt a ringe med mindre motstanderen har en uslaelig hand. Hvis handen din er bedre enn motstanderen, raise. Hvis det er mye bedre, ok grensen. Det er alltid mulig a se en god hand falle til en bedre, men vanligvis vil du vinne hvis du starter med en straight eller bedre, sa du bor fa motstanderen til a betale for sin sjanse til a sla deg. En smart motstander vil ofte kaste seg til deg hvis du far ham til a betale for mye for a holde seg i sin darlige hand.

Nedenfor er oddsen for a forbedre handen din:

Rullende fire eller fem terninger anbefales normalt ikke fordi din beste sjanse med «ingenting» kommer fra rullende til rette (16,7%) Rullende tre terninger: Din vanligste situasjon – du har et par og ender med Five of a Kind = 0.46 % Four of a Kind = 6,95% Fullt hus = 9,29% Tre ens = 27,7% To par = 27,8% Ett par = 27,8%

Rullende to terninger: Du har tre i en slags og ender med:

Five of a Kind = 2,76% Fire of a Kind = 27,8% Fullt hus = 13,9% Three of a Kind = 55,5%

Rolling en terning: Du har fire like, i hvilket tilfelle spillet ditt er vunnet, eller du ruller for en straight (16,7%) eller prover a forbedre to par (33,3%). Hvis du i stedet kaster den nedre av de to parene og ruller tre terninger, er dine odds verre.

Tilknyttede oppdrag Rediger.

Dice poker-relaterte oppdrag (alt teknisk valgfritt):